7 دلیل برای استفاده از مرکز تماس VOIP

UCCX Post   •   May 9, 2017

۱- راحتی ایجاد زیرساخت

از آنجاییکه یکی از مهمترین زیرساختها در مرکز تماس و کال سنترهای نوین شبکه کامپیوتری است و امروز در اکثر سازمانها و شرکتها بستر شبکه مناسب فراهم می باشد نیازی به سیم کشی مجزا برای راه اندازی وجود ندارد. یکی از برتری های بسیار مهم مرکز تماس ویپ همین است که نیازی نیست برای داخلی ها سیم کشی شود. شما هر جا که شبکه داشته باشید داخلی تان را می توانید فعال کنید. شما هر جا که بتوانید به شبکه کامپیوتر شرکت خود وصل شوید می توانید داخلی داشته باشید. حتما پیشنهاد می کنم مقاله انواع داخلی ها در مرکز تماس را بخوانید/

۲- تغییر و تحولات ساده تر

فرض کنید امروز چند کارمند جدید به مجموعه اضافه شده است. در شیوه سنتی باید با سانترال کار تماس بگیریم تا بیاید و چند داخلی جدید سیم کشی کند و شاید لازم باشد قطعاتی را به سانترال اضافه کند. در شیوه نوین مرکز تماس این مسایل را فراموش کنید. به راحتی امکان ایجاد چند داخلی جدید به صورت نرم افزاری وجود دارد و تمام.

۳- هزینه های کمتر تلفن

در شرکتها و سازمانهایی که چندین ساختمان دارند هزینه های زیادی بابت ارتباطات تلفنی بین ساختمان ها پرداخت می شود گرچه که همه آنها در یک شرکت وجود دارند ولی برای ارتباطات تلفنی نیازمند هستند که با ساختمان دیگر از طریق خطوط شهری یا موبایل تماس بگیرند. در مرکز تماس ویپ دیگر هزینه های بین ساختمانی را نمی پردازید. به راحتی از طریق شبکه امکان برقراری تماس خواهد بود.

۴-خود را از برند و امکانات محدود رها کنید

شما وقتی یک سانترال پاناسونیک می خرید ملزم هستید اگر می خواهید یک امکان ساده مانند کالر آی دی داشته باشید حتما از گوشی مخصوص پاناسونیک استفاده کنید. ولی در مرکز تماس ویپ همه این محدودیتها تمام می شود. هزاران شرکت معتبر نرم افزارهای و سخت افزار در سراسر دنیا گوشی ها و نرم افزارهای مختلفی برای ارتباطات ویپ طراحی کرده اند که شما با سلیقه و نیاز خود می توانید آنها را انتخاب کنید.

۵-قابلیت توسعه پذیری

فرض کنید امروز یک مرکز تلفن پاناسونیک دارید و می خواهید یک خط از ۵ رقمی از مخابرات برای شرکت یا سازمان خود راه اندازی کنید. وقتی با سانترال کار خود تماس می گیرید متوجه می شوید که باید کلی هزینه بابت کارت یا لایسنس بپردازید در خیلی از مواقع هم ممکن است به شما بگویند کلا این دستگاه پشتیبانی نمی کند و باید کل سانترال را عوض کنید ولی در مرکز تماس ویپ به این صورت نیست به راحتی قابلیت توسعه وجود دارد. در خطوط جدید سیپ SIP مخابرات که به راحتی و بدون هیچ تجهیزات اضافه می توانید خط خود را راه اندازی کنید حتی در خطوط قدیمی تر ای وان E1نیز با اضافه کردن یک گیتوی مشکل حل می شود و لازم نیست کل سرور و سیستمها را تعویض کنید.

۶-آزادی عمل در ارتباطات و قابلیت جا به جایی

مرکز تماس ویپ قابلیتهای بسیار زیادی دارد که ارتباطات تلفنی را در سازمان شما بسیار سهل و وصول می کند. شما به راحتی می توانید تماسهای تلفنی خود را در اتاق خود جواب بدهید و اگر لازم است در جای دیگر شرکت باشید تماسهای داخلی خود را برای روی موبایلتان جواب بدهید. حتی یک قدم فراتر بگذاریم شما در خارج از شرکت هم می توانید به داخلی تلفن خود دسترسی داشته باشید.

۷-امکانات چند برابر در برابر هزینه کمتر

وقتی بخواهید سازمان یا شرکت خود را از لحاظ ارتباطات تلفنی توسعه بدهید نیازمند تهیه سیستم تلفن گویا جداگانه و سیستم ضبط مکالمه جداگانه و نرم افزار مدیریت تماسهای و گزارشات جداگانه دارید. وقتی همه اینها را با هم جمع کنیم می بینیم که هزینه ای که پرداختیم بیشتر از راه اندازی یک سیستم ویپ می باشد و با توجه به اینکه یکپارچگی سیستم ویپ و همخوانی بین قسمتها نیز وجود ندارد.

By | 2017-05-09T13:04:57+00:00 می 9th, 2017|cisco, Voip|